Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility בלוג | על טרנד ועל עיצוב על זמני | שלי דותן
top of page
חיפוש

על טרנד ועל עיצוב על זמני



לפני כשבוע חלפתי על פני בית בבניה מודרנית. ברוטליות מעודנת הייתי אומרת, (בניה בבטון חשוף אבל הרבה יותר עדינה ונקיה מהסגנון הברוטלי בשנות ה 50 עד ה 70 בערך). קווים נקיים, חלקים, מינימליסטים. הבית היה מוקף חומה, (בטון חשוף כמובן), בגובה של כ 80 ס"מ, להערכתי. אבל, במרכז החומה ניצבה לה בגאווה מנותקת מכל הקשר ופרופורציה, דלת דו כנפית הודית, (מפירוק), בגובה כ 2 מטרים. הצצתי עוד קצת לראות אולי יש איזה חיבור, המשכיות לשילוב... ולא נראתה השלמה באופק. זה היה נראה, שבעלי הבית כל כך נדלקו על הדלת והחליטו לשתול אותה בתור שער, no matter what (מישהו פה לא באמת הקשיב לצרכי הלקוח בתחילת הדרך? או שהלקוח עצמו התכחש למה שבאמת חפצה נפשו..... ואת זה אנחנו, המעצבים, חייבים לפצח בהיכרות עם הלקוח)

הלכתם על טרנד? תדבקו בו עד הסוף! החלטתם לשלב אותו עם עוד סגנון? תנו לו- מענה/מקצב/חזרתיות/המשכיות, ברחבי הבית ומחוצה לו. שימו לב לפרופורציות, להתאמה. זה יכול להיות גם ניגוד מושלם בין הסגנונות אבל אם אינכם יודעים איך לשלב בינהם השתמשו במעצבת שיודעת. אם לא יודעים לעשות שילובים במינון המתאים ובפרופורציות ואיזון הנכונים, זה לא נראה טוב! זה נראה כטעות, כפיספוס!

עיצוב על זמני משלב סגנונות, מאריך זמן, סובלני ומאפשר חיבורים ושילוב פריטים סנטימנטלים , מאפשר גמישות יתרה, מזמין ומחבק, נותן תחושה של חופש ושחרור, מאפשר סלחנות וקבלה מאפשר בלאגן מאורגן. (טוב בטח הבנתם שאני יותר בקטע) מהתרשמותי, מעיד על אנשים גמישים חברותיים ופתוחים יותר.

לעומת...

טרנד או הצמדות ל סגנון אחד. עלולו להימאס במהרה, טרנד זה ענין זמני ובחלוף זמנו יגיע טרנד אחר והבית שלכם יראה לא רלוונטי ומיושן. לרוב עיצוב בית בנקיון עיצובי כזה, מצריך החלפה טוטאלית וחידוש קר ומנוכר ללא חיבור אישי. אני התרשמתי שזה גם מעיד על אנשים מקובעים, בעלי מסגרות וחובבי חוקיות. (לרוב פריקים של סדר ונקיון) וזה לא שאני לא אוהבת.... אני פשוט פחות מתחברת.

אבל אם כבר הלכתם על טרנד... אז קחו בחשבון שגם בתוך

גבולות הטרנד עצמו, יש אופציות לגיוון. גוונים ותתי גוונים, טקסטורות, צורות, חומרים. המאפשרים להגמיש ולהרחיב את מסגרת העיצוב.

על מה לשים לב בשילוב סגנונות או טרנדים:

העיצוב בכל חלקי החלל אמור להיות בעל מכנה משותף, מבחינת סטייל ו/או נושא. חללי הבית יכולים להיות מעוצבים בצורה שונה וסגנון שונה, כל עוד הם מתאימים זה לזה או משלימים, חוזרים על עצמם בנגיעות ברחבי הבית ותורמים להרמוניה הכללית. כאשר מדובר בעיצוב פנים יש בכוחה של חזרתיות לייצר מקצב העוזר להבין את החלל. הוסיפו טאצ' אישי לחלל, שימו לב לחזור על צבע או סגנון לפחות 3 פעמים ברחבי החלל המעוצב. חשוב לציין כי טרנדים הם לרוב מגמות חולפות, בעוד שעיצוב הבית נועד למצוא חן בעינכם ולשמש אתכם לשנים רבות וטובות. לכן, יש לבחור באלו שיישארו רלוונטיים גם בשנים הבאות, או לשלבם עם סגנון עיצוב על זמני.

ובשביל זה, הכי טוב לקחת מעצבת. הכי שיודעת. הכי שמעולה בשילובים.


הכי כמוני למשל

יום שמח וחם שיהיה לכם

שלי דותן




bottom of page