Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility איך לעצב את מהלך המדרגות
top of page
חיפוש

בואו נעשה מתיחת פנים למדרגות



לא מזמן הוזמנתי לפגישת יעוץ ללקוחות (שוכרים) שרוצים לשדרג את ביתם לעשר שנים הבאות. לאחריהן, ככל הנראה, יעברו הלאה לבית הבא. זאת לא פעם ראשונה שאני מוזמנת לשיפוץ/חידוש/ הלבשה של בית שהושכר לטווח ארוך והשוכר רוצה ויכול (ע"פ הסכמה עם בעל הבית) לערוך כמה שינויים וחידושים על חשבונו (של השוכר, כן? אנחנו בישראל...).


לעתים זה פרוייקט בהיקף נרחב, יחסית לבית בשכירות, שכולל חידוש חדרי רחצה, מטבח והריסת קיר או שניים, הדבקת ריצוף או פרקט ולעתים זה עניין קליל יותר של צבע והלבשה (ריהוט, טקסטיל, אקססוריז).


פה, בפרוייקט הזה, היתה רשימה ארוכה של שינויים מבוקשים בהיקף נרחב. היה צורך לסדרם על פי עדיפות וע"פ התקציב. ברשימה הופיעו גם המדרגות כמשהו שהוא מאוד רצוי אם כי לא הכרחי. (מכיוון שאני נוטה לשמח את לקוחותיי ולרצות להגשים את רצונם, במיוחד כשאני מסכימה שזהו שינוי מתבקש, מצאתי כמה אפשרויות לשידרוג במינימום מחיר ובלאגן)


מהלך המדרגות עשוי מ-שלח (משטח המדרגה האופקי) ורום (החלק האנכי של המדרגה) שניהם מעץ כהה ומעקה שחלקו התחתון בלוקים וחלקו העליון עץ. (לצערי לא צילמתי, אולם אצרף תמונה בעתיד הקרוב)


המראה כבד ומיושן ופחות תואם לסגנון הדיירים. אין בתקציב מקום להחלפת המעקה או חיפוי המדרגות. מה עושים?

אז ליקטתי כמה רעיונות מ"התנ"ך" (*פינטרסט- אחד מהאתרים להשראה) והחלטתי לשתף אתכם כי זה כל כך פשוט ועושה מהפך של ממש ולמה שלא תהנו מזה גם?


אז ככה, להלן כמה רעיונות יחסית זולים וקלים לביצוע (אם יש לכם ידיים טובות אז אתם גם יכולים לעשות בעצמכם) מהלכי המדרגות בדוגמאות פה, הם רובם מעץ (מלבד אחד אולי) אבל חלק מהרעיונות ברי יישום גם על מדרגות בטון או טרצו, בהתאמה מסוימת.


העניין הכי "קשה", "מסובך" ומלוכלך הוא שיוף המדרגות והמעקה, במידה ואנחנו מעוניינים לחשוף את הצבע המקורי הטבעי של העץ לפני שגוון לתוצר הסופי. כדאי לדעת איזה עץ זה. כי אם נמרח בלכה שקופה ולא מגוונת אז התוצאה שתתקבל לאחר השיוף לא תהיה מאוד רחוקה מהגוון שאתם רואים עכשיו.


לכן אני מציעה במקרה שהעץ המקורי כהה לכם מדי או לא מתאים, להשאיר את השלח כמו שהוא ולצבוע את הרום והמעקה, או לצבוע גם את השלח. אבל אז קחו בחשבון שהשחיקה במהלך הזמן תגלה את גוון העץ מתחת ותידרשו לחדש את הצבע מדי כמה זמן. (לא שזה נורא, אתם יודעים, האמריקאים עושים את זה כל הזמן. בכלל מבחינתם חידוש מהלך המדרגות שווה ערך כמעט לצביעת חדר. לא עושים מזה עניין גדול.)


אז יאלה, בואו נתחיל ואפרט בפניכם כמה רעיונות.



שיוף וחזרה לצבע טבעי

אם אנחנו רוצים לגלות את צבע העץ הטבעי, בהנחה שהגוון שלו תואם לסגנון ולמראה המבוקשים אז נצטרך להפשיל שרוולים. להשתמש במלטשת חשמלית ויהיה אבק בכל מקום אז עדיף שזה יקרה לפני שאתם גרים בבית. אם למעקה עץ- פיתוחים אז בכלל אכלתם אותה כי תצטרכו לעבוד ידנית. יש אפשרות למרוח מסיר צבע אקולוגי שאינו מכיל חומרים רעילים ולעבור במטלית עם טינר ואז גם לשטוף במים. זה לא כולל אבק אבל לפעמים בכל זאת צריך לעבור קצת עם ניר שיוף. ונגיד שהחלטתם לעשות את זה אז כדי לשמור על העץ תמרחו אותו בלכה. לכה מט בד"כ תשמור על הגוון הטבעי. לכה מבריקה לעתים תעלה את הטון קצת.



צבע

מה שצבע יכול לעשות! חגיגה! אפשר לצבוע את השלח והרום והמעקה באותו צבע אפשר לצבוע רק את הרום והמעקה ולהשאיר את השלח כפי שהוא או לצבוע בצבע שונה. אפשר לצבוע כל רום בגוון אחר צבעוני ושמח או בגוונים שונים קרובים. אין סוף אפשרויות.



שבלונות והדפסים

הוספת הדפס בצורת שבלונה או רול עם תבליט לאורך הרום תוסיף עניין. אפשר בצבע קונטרסטי לגוון המדרגה ואפשר גם לצבוע את הרום בגוון מסוים ואת ההדפס בגוון השלח או בגוון שלישי. אפשר לכתוב משפטי השראה, מוטיבציה, ציטוט של שיר, כל מה שעולה על דעתכם ויתן למהלך המדרגות שלכם ייחודיות ומקוריות שאין שני לה.



מדבקות ויניל

מדבקות ויניל נמכרות באתר ETSY ובארץ ניתן להשיג אותם ב STICK DECOR (ועוד בהמון אתרים נוספים). יש מבחר מגוון ובמחירים ממש אטרקטיבים.



אריחי קרמיקה

החוכמה היא למצוא אריח שהוא בגובה הרום עד תחתית השלח (במידה ואריח מצויר או מודפס. אנחנו לא רוצים שהדוגמא תיחתך). אותו כנ"ל לאורך המדרגה.



ציור ביד חופשית

אתם יודעים לצייר? גם אם לא ממש, ציירו בעצמכם ביד חופשית על הרום. זה גם כיף לא נורמלי, אפשר ממש להיות יצירתי, לשלב את בני הבית בעשייה, לקבל תחושת שייכות וגאווה.



הדבקת טפט על הרום

אפקט ממגנט ומיוחד מאוד. עדיף שיעשה את זה עובד מיומן בהדבקת טפטים אחרת זה יראה זוועה.



בקיצור, השמיים הם הגבול. יש עוד כל כך הרבה רעיונות ושילובים. רק תעזו קצת. ותשלחו לי תמונות של מה שעשיתם.

אם הייתם אמיצים מספיק...;)

כי עיצוב כזה נועד לאמיצים ולכאלה שבטוחים מאוד בעצמם!

bottom of page